Wednesday 5 December 2012

LANGKAH PEMBERSIHAN WAJAH CARA SAYA

Ok..arini aku nak wat entri kecantikan pulak..asyik entri tudung je kan..macam lari dari hajat asal je aku ni..huhuu

aku buat entri ni sbb ramai yang tanye ape petua aku jaga kulit wajah aku ni..sebenarnye tak de la petua ape pun..cume kite kene rajin belai je..ye la kan sementelah aku ni ari2 mekap..kene la jaga wajah ni kan..

ok aku mulekan dengan persediaan sebelum mengenakan solekan pada wajah.

1.Make Up Remover
**Make up remover ni aku gune utk tanggalkan semua kesan solekan pada wajah aku..aku gune Simply Siti..bagus produk ni..kalu korang xde make up remover korang boleh jugak gune Baby Oil..
**Selepas gune make up remover/baby oil gunakan pencuci muke dan cuci dengan bersih..pencuci aku gune Garnier Light je..

2.Penyegar Muke(Toner)
**Sapukan toner pada seluruh muke dengan menggunakan kapas muke pada seluruh wajah..untuk menyegar dan tutup liang pori..untuk toner aku pakai Garnier Light jugak..yang milk punye..toner ni pun boleh tanggalkan sisa2 mekap tau..

3.Pelembap (Moisturizer)
**Sapukan sikit pelembap yang ni aku xgune pelembap biase..aku gune collagen..aku ade jual kalu korang nak..sms/wassap aku tau...collagen ni mmg best..sebab die buat kulit aku jadi lembut..kesan parut jerawat aku pun hilang dibuatnye..bukan aku saje2 ckp nak promote barang..tp ni kenyataan!!cepat sms aku!!!
**perhatian untuk kulit wajah yang jenis berminyak..korang kene gunakan pelembap jenis oil free..

4.UV Protector
**Sapukan UV Protector kegemaran korang pada seluruh wajah..aku gune Safi yang hijau tu je..dari sejak aku kat sekolah menengah lagi aku pakai ni..tak pernah tinggal ok..lagi pun ia halal dan toiyyiba..hehehhesapu sikit je tau..xmo banyak2..

camni la cara aku jage kulit wajah aku..insyaallah kalau korang amalkan mungkin kulit korang bebas kusam..hehehe..jangan malas kalau nak cantik..so..amal2 kan la yer....

selamat mencube..

P/S : untuk free tutorial mekap SMS aku 0172525009..sekarang!!!

No comments:

Post a Comment