Friday 2 November 2012

Tutorial Make up

cara make up SYEMA..


muke sebelum make up.. somel tak?hmm tak la tu..
 


bersihkan muke dulu sebelum tepek ape2 kat muke tu..aku pakai simply siti make up remover
 


ni wajib pakai..spray seluruh muka untuk make up tahan lebih lama..aku guna MAC
 



Gune Make Up Primer jugak untuk bagi make up melekat dan tahan lama..aku gune MAC
 


sapu concealer di cela2 yang ade..juz dap2 je kat muke..jgn sapu ok..yang ni aku gune NATURACTOR no.161&171
 



ratakan foundation diseluruh wajah dengan menggunakan brush yang sesuai..lebih elok gune brush..akan dapat hasil yang sgt memuaskan..aku guna MAC full coverage foundation..
 


then sapukan bedak dengan mengguna brush..lebih rata jika gune brush..aku gune bedak MAC jugekk
 

ini budak nak jugak make up..sendiri buat ok!!!


hasilnye..tadaaaa...opppsss jangan lupe lepas siap sume muke harus di spray dengan mineralize spray MAC tu..untuk nampak lebih flawless dan cantikk..huhuh


ok tak?



tengok la muke ku yang tembam ni..
 

shadding la mane patut yer..lupe nak bgtau td..huhuhu



Smokey Eyes..
 

eye lashes mesti pakai untuk nmpk lagi berseri..




Add caption
 




selamat mencuba.....
 selamat mencuba..korang boleh jugak pakai produk lain..tak semestinya sama macam yang aku guna ni..insyaAllah kalau korang ikot cara aku make up ni mesti jadi punyer..

No comments:

Post a Comment